Close Menu
  • ZDRAVLJE
    • Bolesti i simptomi
    • Žensko zdravlje i trudnoća
    • Lijekovi i prirodni lijekovi
    • Pregledi i dijagnostika
  • KALKULATOR
    • Znanstveni Kalkulator
    • KW u KS
    • Online Kalkulator
    • Kreditni Kalkulator
    • Izračun Postotaka
    • PDV Kalkulator
    • Kalkulator Uvoza
    • Kalkulator Datuma
    • Bruto u Neto
    • Kalkulator Kalorija
  • TEHNOLOGIJA
    • Društvene mreže
    • Mobilni uređaji i aplikacije
    • Internet i web servisi
    • E-usluge i digitalni identitet
  • FINANCIJE
    • Bankarstvo i kartice
    • Dionice i ulaganja
    • Porezi i državne naknade
    • Posao i karijera
  • HRANA I KUHANJE
    • Priprema jela
    • Voće i povrće
    • Morski plodovi
    • Slatkiši i deserti
  • ZABAVA I KULTURA
    • UČENJE
    • Vozačka dozvola i promet
    • Igre i zabava
  • RELIGIJA
    • Molitve i krunice
    • Kršćanstvo
Facebook X (Twitter) Instagram
Facebook
A Kako: Kompletan Vodič s Odgovorima na Sve Što Trebate
Prijavi Se
  • ZDRAVLJE
    • Bolesti i simptomi
    • Žensko zdravlje i trudnoća
    • Lijekovi i prirodni lijekovi
    • Pregledi i dijagnostika
  • KALKULATOR
    • Znanstveni Kalkulator
    • KW u KS
    • Online Kalkulator
    • Kreditni Kalkulator
    • Izračun Postotaka
    • PDV Kalkulator
    • Kalkulator Uvoza
    • Kalkulator Datuma
    • Bruto u Neto
    • Kalkulator Kalorija
  • TEHNOLOGIJA
    • Društvene mreže
    • Mobilni uređaji i aplikacije
    • Internet i web servisi
    • E-usluge i digitalni identitet
  • FINANCIJE
    • Bankarstvo i kartice
    • Dionice i ulaganja
    • Porezi i državne naknade
    • Posao i karijera
  • HRANA I KUHANJE
    • Priprema jela
    • Voće i povrće
    • Morski plodovi
    • Slatkiši i deserti
  • ZABAVA I KULTURA
    • UČENJE
    • Vozačka dozvola i promet
    • Igre i zabava
  • RELIGIJA
    • Molitve i krunice
    • Kršćanstvo
A Kako: Kompletan Vodič s Odgovorima na Sve Što Trebate
Home»ZABAVA I KULTURA»UČENJE
UČENJE

Kako Kanader Uzima Vodu: Fascinantan Proces U 60 Sekundi

Jurica SinkoBy Jurica Sinko22 rujna, 2025Updated:22 rujna, 202514 Mins Read
Facebook Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Telegram Email
fotografija koja prikazuje kako kanader uzima vodu leteći nisko iznad vodene površine
Popis sadržaja
  • Ključni zaključci (Key Takeaways)
  • Sjećate li se onog zvuka koji para ljetno nebo?
  • Što se točno događa kada kanader dotakne površinu mora?
    • Nije li to samo “zagrabljivanje” vode, kao žlicom?
    • Kako te male “cijevčice” mogu napuniti ogroman zrakoplov?
  • Koliko brzo se sve to zapravo odvija?
  • Zašto je brzina ključna i koja je uloga pilota u svemu tome?
    • Može li bilo koji pilot upravljati kanaderom?
    • Kako pilot zna da je vrijeme za podizanje?
  • Može li kanader uzeti vodu s bilo koje vodene površine?
    • Što ako je more previše valovito?
    • A što je s jezerima ili rijekama?
  • Kakav je osjećaj biti unutar kanadera tijekom punjenja?
  • Postoje li rizici i opasnosti prilikom uzimanja vode?
  • Je li slatka ili slana voda bolja za gašenje požara?
    • Zaključak: Ples stroja i hrabrosti
  • Često postavljena pitanja za Kako Kanader Uzima Vodu

Sjećam se tog ljeta kao da je bilo jučer. Imao sam možda deset godina i provodio sam školske praznike kod bake i djeda u malom mjestu na dalmatinskoj obali. Zrak je bio gust i težak od vrućine, a pjesma zrikavaca postala je zaglušujuća. A onda se, iznenada, sve utišalo. Nebom je proparao zvuk koji nikad prije nisam čuo. Nije to bio zvuk običnog aviona.

Bio je dubok, moćan, gotovo ljutit. Svi smo potrčali van. U daljini, iznad brda, dizao se stup gustog, crnog dima. A onda sam ga ugledao. Žuto-crveni zrakoplov, kanader, koji se obrušavao prema moru. Cijela scena djelovala je nestvarno. Taj prizor urezao mi se u pamćenje i potaknuo pitanje koje me od tada nije napuštalo: kako kanader uzima vodu takvom nevjerojatnom brzinom i preciznošću? To nije samo letenje; to je balet između čovjeka, stroja i prirode, a sve se odigrava u treptaju oka.

Ono što slijedi nije samo tehnički opis. To je priča o inženjerskoj genijalnosti, nevjerojatnoj vještini pilota i plesu teškom šest tona koji spašava naše domove i šume. Krenimo zajedno u samo srce te operacije.

Više iz kategorije UČENJE:

Kako Izračunati Postotak Povećanja

Kako Odrediti Pravi Kut U Građevinarstvu

Ključni zaključci (Key Takeaways)

  • Brzina je sve: Cijeli proces punjenja vodom, od spuštanja do uzlijetanja, traje otprilike 60 sekundi. Samo punjenje spremnika traje svega 10 do 12 sekundi.
  • Nisu žlice, već “usisnici”: Kanader ne “grabi” vodu. Koristi dvije male, ali izuzetno učinkovite cijevi (eng. scoops) koje se pod pritiskom spuštaju u vodu i pune spremnike od 6.137 litara.
  • Vještina pilota je presudna: Upravljanje kanaderom tijekom uzimanja vode smatra se jednim od najzahtjevnijih pilotskih manevara. Zahtijeva iznimnu preciznost, koncentraciju i fizičku snagu.
  • Nije svaka voda dobra: Postoje strogi uvjeti za vodenu površinu s koje kanader može uzeti vodu – duljina, dubina, čistoća od prepreka i stanje valova ključni su faktori.
  • Ogromna sila i težina: Prilikom punjenja, zrakoplov se naglo usporava zbog otpora vode, a zatim u nekoliko sekundi postaje teži za više od šest tona, što zahtijeva ogromnu snagu motora za ponovno uzlijetanje.

Sjećate li se onog zvuka koji para ljetno nebo?

Taj zvuk je simfonija opasnosti i nade. S jedne strane, njegov dolazak znači da negdje gori, da je priroda ugrožena, a možda i ljudski životi. S druge strane, on je zvuk dolaska konjice, letećih anđela čuvara Jadrana. Kao dječak, nisam razumio svu tu složenost. Vidio sam samo moćni stroj. Gledao sam ga kako se spušta toliko nisko da sam mislio da će krilima dotaknuti valove. Zvuk motora promijenio bi se u duboko režanje dok bi zrakoplov klizio po površini, ostavljajući za sobom pjenušavi, bijeli trag.

I onda, jednako brzo kako je i došao, vinuo bi se u nebo. Teži. Snažniji. Spreman za borbu. To je trenutak koji izaziva strahopoštovanje. Sjećam se kako sam pitao oca, koji je i sam bio dobrovoljni vatrogasac, kako točno radi. “Jednostavno”, rekao je, “zagrabi vodu i odleti.” No, kako sam odrastao, shvatio sam da je to “jednostavno” zapravo jedan od najfascinantnijih i najopasnijih zrakoplovnih manevara koji postoje. Ta dječja znatiželja pretvorila se u duboko poštovanje prema pilotima i inženjerima koji stoje iza ove nevjerojatne tehnologije.

Što se točno događa kada kanader dotakne površinu mora?

Kada vidimo kanader kako klizi po vodi, laički je zaključak da on nekako “zagrabi” vodu, kao da je golema leteća posuda. Istina je, međutim, mnogo sofisticiranija i elegantnija. Cijeli se proces oslanja na principe hidrodinamike i preciznog inženjerstva, a ne na grubu silu. Zamislite da vozite automobil velikom brzinom i kroz prozor izbacite malu šalicu. Trenutak kad šalica udari u zrak stvara ogroman otpor. Sada zamislite da je taj automobil zrakoplov težak dvadesetak tona koji juri brzinom od 150 km/h, a umjesto zraka, “šalica” uranja u neusporedivo gušću vodu. To je suština onoga što se događa.

Nije li to samo “zagrabljivanje” vode, kao žlicom?

Apsolutno ne. Ideja o “žlici” ili velikom otvoru na dnu aviona potpuno je pogrešna. Takav bi dizajn stvorio katastrofalan otpor i vjerojatno bi oštetio strukturu zrakoplova. Umjesto toga, kanaderi serije CL-415, kakve koristi Hrvatsko ratno zrakoplovstvo, opremljeni su s dva mala otvora na dnu trupa, odmah iza najniže točke. Unutar tih otvora nalaze se dvije male, ali moćne cijevi, poznate kao “usisnici” ili na engleskom scoops. One su srce cijelog sustava. Kada pilot započne manevar, on hidraulički spušta te usisnike u vodu.

Kako te male “cijevčice” mogu napuniti ogroman zrakoplov?

Ključ je u brzini. Kanader dodiruje vodenu površinu pri brzini od oko 130 do 150 kilometara na sat (oko 70 čvorova). Pri toj brzini, voda se pod ogromnim tlakom nabija u usisnike, koji su jedva nešto veći od šake odraslog čovjeka (otprilike 10×15 cm).

Sila kojom voda ulazi u spremnike je tolika da se dva glavna spremnika, ukupnog kapaciteta 6.137 litara, napune za samo 12 sekundi. To je protok od preko 500 litara u sekundi! Voda kroz sustav cijevi putuje do četiri odvojena odjeljka unutar spremnika, što osigurava stabilnost zrakoplova jer sprječava nekontrolirano “mućkanje” tekućine tijekom leta. Cijeli je sustav remek-djelo fluidne dinamike – korištenje brzine kretanja za obavljanje posla s minimalnim mehaničkim naporom.

Koliko brzo se sve to zapravo odvija?

Brzina je pojam koji definira cijelu operaciju. Ne radi se samo o brzini zrakoplova, već o brzini reakcije, brzini punjenja i brzini povratka na požarište. Kada svaka sekunda znači spašeni metar šume, učinkovitost se mjeri u treptajima oka. Sjećam se kako sam jednom prilikom s prijateljima bio na barci blizu Kornata. U daljini smo vidjeli dim. Ubrzo se pojavio kanader. Naš je skiper odmah ugasio motor i rekao nam da budemo mirni. Gledali smo predstavu. Zrakoplov je napravio jedan krug, kao da izviđa teren i provjerava ima li prepreka. Zatim se poravnao s vjetrom i započeo spuštanje.

Od trenutka kada su kotači dotaknuli površinu vode do trenutka kada je ponovno bio u zraku, prošlo je manje od minute. Pokušao sam u glavi brojiti. Jedan… dva… tri… Nisam stigao ni do petnaest, a on je već završio s punjenjem i počeo se boriti za visinu. Cijela operacija na vodi trajala je možda dvadesetak sekundi. Tih 12 sekundi punjenja, plus nekoliko sekundi za klizanje prije i poslije. To je fascinantno. Za manje od jedne minute, taj je zrakoplov postao teži za šest tona i vratio se u borbu.

Zašto je brzina ključna i koja je uloga pilota u svemu tome?

Brzina nije samo impresivna; ona je taktička prednost. U borbi protiv vatrene stihije, ključno je u što kraćem vremenu izbaciti što veću količinu vode na ključne točke požara. Kanaderova sposobnost da se napuni za nekoliko sekundi i vrati na požarište, koje je često udaljeno samo nekoliko minuta leta, čini ga nezamjenjivim alatom. No, ta brzina dolazi s cijenom – ogromnim pritiskom na pilote. Njihova uloga nije samo upravljanje zrakoplovom; oni su operateri složenog sustava u ekstremnim uvjetima.

Može li bilo koji pilot upravljati kanaderom?

Odgovor je odlučno ne. Piloti kanadera su elita. To su iskusni profesionalci koji su prošli rigoroznu obuku specifičnu za ovaj tip zrakoplova i misija. Manevar uzimanja vode smatra se jednim od najtežih i najopasnijih u avijaciji. Pilot mora savršeno procijeniti brzinu, kut prilaska i stanje mora. Kada usisnici uđu u vodu, stvaraju ogroman otpor, sličan naglom kočenju. Zrakoplov želi “zagnjuriti” nos, a pilot mora snagom i vještinom održavati kontrolu, koristeći kormila i snagu motora. U tih 12 sekundi, dok se 6 tona vode ukrcava, težište zrakoplova se drastično mijenja. Pilot mora konstantno raditi korekcije kako bi zrakoplov ostao stabilan. To je borba s fizikom.

Kako pilot zna da je vrijeme za podizanje?

U kokpitu se nalaze instrumenti koji pokazuju razinu napunjenosti spremnika. Međutim, iskusni piloti često razviju “osjećaj” za zrakoplov. Oni osjete promjenu u ponašanju stroja – kako postaje teži, kako reagira na komande. To je sinergija čovjeka i stroja. Kopilot također ima ključnu ulogu, prateći instrumente, komunicirajući i nadgledajući okolinu, oslobađajući kapetana da se usredotoči isključivo na upravljanje. Čim su spremnici puni, usisnici se uvlače, a pilot daje punu snagu motorima kako bi zrakoplov, sada teži za više od 6.000 kg, podigao s vodene površine. To zahtijeva ogromnu snagu i preciznost.

Može li kanader uzeti vodu s bilo koje vodene površine?

Iako se čini da je more beskrajno i uvijek dostupno, istina je da su piloti vrlo izbirljivi oko toga gdje će “sletjeti”. Sigurnost je apsolutni prioritet, a odabir prave lokacije za uzimanje vode ključan je za uspjeh misije. Ta lokacija, koju piloti nazivaju “vodena staza”, mora zadovoljiti niz strogih kriterija. Nije dovoljno samo imati veliku vodenu površinu; ona mora biti prava vodena površina.

Što ako je more previše valovito?

Valovi su jedan od najvećih neprijatelja. Prema specifikacijama, kanader CL-415 može sigurno operirati na valovima visine do otprilike jednog metra, no u praksi piloti preferiraju što mirnije more. Veliki valovi mogu oštetiti usisnike ili trup zrakoplova. Još važnije, mogu destabilizirati zrakoplov tijekom kritične faze klizanja po površini, što može dovesti do gubitka kontrole. Zato često možemo vidjeti kanadere kako kruže iznad nekog područja, tražeći mirniju uvalu ili zavjetrinu iza otoka. Oni strpljivo čekaju svoj trenutak.

A što je s jezerima ili rijekama?

Naravno! Kanaderi nisu ograničeni samo na slanu vodu. Mogu koristiti i slatkovodne izvore poput jezera i rijeka, pod uvjetom da zadovoljavaju određene uvjete. To je posebno važno kod gašenja požara u unutrašnjosti, daleko od obale. Primjerice, Perućko jezero često služi kao “benzinska postaja” za kanadere kada gase požare u Dalmatinskoj zagori.

Za uspješno i sigurno punjenje, vodena staza mora ispuniti nekoliko uvjeta:

  • Duljina: Potrebna je ravna putanja od najmanje 1.5 do 2 kilometra kako bi zrakoplov mogao sigurno prići, kliziti, napuniti se i ponovno uzletjeti.
  • Dubina: Minimalna dubina mora biti oko 2 metra kako bi se osiguralo da usisnici ne udare u dno.
  • Čistoća: Površina i područje ispod nje moraju biti čisti od bilo kakvih prepreka – stijena, plićaka, bovā, a pogotovo od brodica i kupača. Zato je iznimno važno slušati upute pomorske policije i obalne straže te se odmah maknuti s puta kada čujete dolazak kanadera.

Kakav je osjećaj biti unutar kanadera tijekom punjenja?

Nikada nisam imao priliku biti u kokpitu kanadera, ali kroz razgovore i dokumentarce o našim protupožarnim pilotima, pokušao sam zamisliti taj osjećaj. Vjerujem da je to trenutak potpune i apsolutne koncentracije. Vanjski svijet nestaje. Postoje samo instrumenti, osjećaj zrakoplova u rukama i vodena površina koja juri prema vama. Buka snažnih turbo-prop motora ispunjava kabinu. Spuštanje. Posljednje provjere. A onda – dodir.

Trenutak kada usisnici zarežu vodu opisuje se kao udarac. Zrakoplov se naglo uspori, kao da je udario u nevidljivi zid. Cijela se konstrukcija zatrese. To je trenutak najvećeg stresa, kako za stroj tako i za pilota. Snaga motora mora biti savršeno dozirana da kompenzira ogroman otpor. U tih desetak sekundi, dok voda pod pritiskom puni spremnike, pilot se bori da održi pravac i stabilnost. To je čista fizička snaga na upravljačkoj palici.

A onda, olakšanje. Spremnici su puni, usisnici uvučeni, otpor nestaje. Palica se povlači prema sebi, motori zaurliču punom snagom i taj teški, tromi stroj ponovno postaje ptica, vinući se prema nebu i dimu. To mora biti nevjerojatan osjećaj moći i ispunjenja misije. Za detaljniji uvid u tehničke aspekte i obuku pilota, stranice Ministarstva obrane Republike Hrvatske pružaju izvrsne informacije o Protupožarnoj eskadrili.

Postoje li rizici i opasnosti prilikom uzimanja vode?

Apsolutno. Svaki let kanadera je rizik, a manevar uzimanja vode je njegov najopasniji dio. Opasnosti su brojne i dolaze iz različitih izvora. Prvo, tu je sama priroda leta – leti se vrlo nisko i relativno sporo, što zrakoplov čini osjetljivijim na udare vjetra i zračne struje, pogotovo u kanjonima ili blizu planinskih obronaka. Drugo, postoji mehanički rizik. Iako su motori dizajnirani da budu robusni, uvijek postoji mogućnost da usisaju vodu ili da ptica uleti u motor, što može dovesti do otkazivanja u najkritičnijem trenutku.

Jedna od najvećih opasnosti, nažalost, dolazi od ljudi. Brodovi, jahte, jet-skiji i kupači koji ne shvaćaju ozbiljnost situacije i ne oslobode na vrijeme vodenu stazu predstavljaju smrtonosnu prijetnju. Pilot koji prilazi vodi usredotočen je na stotine parametara i možda neće moći na vrijeme uočiti malu brodicu. Iznenadno izbjegavanje u posljednjem trenutku je gotovo nemoguće i može dovesti do katastrofe.

Svaki put kada vidim kanader u akciji, sjetim se apela vlasti i osjetim ljutnju prema onima koji iz znatiželje ili bahatosti ugrožavaju i sebe i posadu zrakoplova. Ovi ljudi riskiraju svoje živote da bi spasili naše. Najmanje što možemo učiniti je maknuti im se s puta.

Je li slatka ili slana voda bolja za gašenje požara?

Ovo je često pitanje, a odgovor je – za samo gašenje vatre, razlika je zanemariva. Glavni efekt vode je hlađenje materijala ispod točke paljenja i stvaranje pare koja istiskuje kisik. I slana i slatka voda to rade podjednako dobro. Prava razlika leži u utjecaju na sam zrakoplov.

Slana morska voda izuzetno je korozivna. Nakon svake misije u kojoj se koristila morska voda, zrakoplovi moraju proći temeljito pranje i ispiranje slatkom vodom kako bi se spriječilo hrđanje i oštećenje osjetljivih dijelova strukture i motora. To povećava troškove i vrijeme potrebno za održavanje.

Evo kratke usporedbe:

  • Slana voda:
    • Prednost: Gotovo neograničeno dostupna duž cijele obale.
    • Nedostatak: Vrlo korozivna, zahtijeva intenzivno održavanje zrakoplova.
  • Slatka voda:
    • Prednost: Ne uzrokuje koroziju, idealna za dugovječnost zrakoplova.
    • Nedostatak: Ograničena dostupnost (samo na određenim jezerima i rijekama), što može produžiti vrijeme između dva izbacivanja vode ako je požar daleko.

U konačnici, izbor ovisi o lokaciji požara. Ako je vatra blizu obale, koristit će se more jer je brzina reakcije važnija od dugoročnog utjecaja na zrakoplov. Ako je požar u unutrašnjosti, a u blizini postoji adekvatno jezero, prednost će se dati slatkoj vodi.

Zaključak: Ples stroja i hrabrosti

Sada, godinama nakon onog vrućeg ljetnog dana mog djetinjstva, zvuk kanadera u meni budi drugačiji osjećaj. Dječje čuđenje zamijenilo je duboko i informirano poštovanje. Više ne vidim samo žuto-crveni avion. Vidim vrhunac inženjerstva, stroj savršeno prilagođen svojoj svrsi. Vidim nevjerojatnu vještinu i hrabrost pilota koji u nekoliko sekundi donose odluke o kojima ovise životi i sudbina krajolika.

Proces kako kanader uzima vodu nije puko “zagrabljivanje”. To je precizna, opasna i munjevita operacija koja spaja zakone fizike s ljudskom odvažnošću. To je simfonija snage, brzine i vještine. Idući put kada podignete pogled i čujete to poznato režanje na ljetnom nebu, sjetite se što se događa u tih 60 sekundi. Sjetite se plesa teškog šest tona na samoj granici mogućeg. Sjetite se anđela čuvara našeg Jadrana.

Često postavljena pitanja za Kako Kanader Uzima Vodu

zračna snimka koja prikazuje kako kanader uzima vodu s velikog jezera tijekom gašenja požara

Koje su najveće opasnosti pri uzimanju vode za kanader?

Najveće opasnosti uključuju udare vjetra i zračnih struja pri niskom letu, mehaničke probleme poput uvlačenja vode u motor, te eurorizike od sudara s brodovima, kupačima ili pojavom prepreka u vodi, što može dovesti do katastrofe.

Koji su uvjeti za sigurno uzimanje vode sa vodene površine?

Za sigurnu operaciju, vodena površina mora biti duga najmanje 1.5 do 2 km, dubine od minimalno 2 metra i čista od prepreka kao što su stijene, brodice ili biljke. U uvjetima valovitog mora, operacije su ograničene dok se ne steknu sigurni uvjeti.

Kako pilot kontrolira kanadera tijekom uzimanja vode?

Pilot mora precizno procijeniti brzinu, kut prilaza i stanje mora, te u skladu s tim upravlja zrakoplovom koristeći kormila i motore, oslanjajući se na instrumente i svoje iskustvo. Manevar uzimanja vode smatra se jednim od najzahtjevnijih u avijaciji, zahtijevajući izvrsnu koncentraciju i vještinu.

Koliko traje proces punjenja vodom i kako to utječe na let?

Proces punjenja vode traje otprilike 10 do 12 sekundi, a ukupno punjenje i uzlijetanje traje oko 60 sekundi. U tom procesu zrakoplov se naglo usporava zbog otpora vode i povećava svoju težinu za više od šest tona, što zahtijeva snažne motore za ponovno uzlijetanje.

Kako kanader uzima vodu iz mora ili jezera?

Kanader ne ‘grabi’ vodu žlicom, već koristi dva mala, vrlo učinkovita usisnika ili cijevi koje se spuštaju u vodu pod pritiskom i pune spremnike kapaciteta 6137 litara, koristeći hidrodinamiku i visokokvalitetne inženjerske principe.

author avatar
Jurica Sinko
Pozdrav, ja sam Jurica Šinko, osnivač stranice akako.hr. Moj poduzetnički put počeo je s online trgovinom za videoigra, koju sam kao tinejdžer izgradio u uspješan međunarodni posao. To iskustvo naučilo me najvažniju lekciju: kako prepoznati problem i ponuditi kvalitetno rješenje.
See Full Bio
social network icon social network icon
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Možda će vas zanimati

prikaz kako odrediti pravi kut u građevinarstvu pomoću stolarskog kutnika

Kako Odrediti Pravi Kut U Građevinarstvu: 3-4-5 Metoda

22 rujna, 2025
grafički prikaz koji objašnjava kako izračunati postotak povećanja usporedbom dviju vrijednosti

Kako Izračunati Postotak Povećanja: Formula I Primjeri

22 rujna, 2025
fotografija koja prikazuje kako izračunati postotak na kalkulatoru s prstom na tipki za postotak

Kako Izračunati Postotak Na Kalkulatoru: Brzi Vodič

22 rujna, 2025
prikaz kako dodati kalcij u zemlju usitnjavanjem ljuski od jaja

Kako Dodati Kalcij U Zemlju: Prirodni Načini Za Vaš Vrt

22 rujna, 2025
Kako uzimati Reflustat terapija i doziranje prije jela
Lijekovi i prirodni lijekovi

Kako Uzimati Reflustat – Doziranje Prije Jela Terapija

6 srpnja, 2025

Svi smo se barem jednom našli u toj situaciji. Onaj neugodni, gorući osjećaj koji se…

Kako koristiti kurkumu u prahu načini primjene i pravilno doziranje
Lijekovi i prirodni lijekovi

Kako Koristiti Kurkumu U Prahu – Načini I Doziranje

5 srpnja, 2025

Zlatno-žuti prah koji je posljednjih godina preplavio police trgovina zdravom hranom, recepte na internetu i…

Stranice

  • AKako
  • Kontakt
  • Linkovi
  • O nama
  • Pravila privatnosti

Želiš oglasiti svoje poduzeće?
Želiš pojačati brand awareness svojeg poduzeća ili trebaš samo pomoć u marketingu?

Pošalji nam mail!

Kupi key d.o.o
Address: Ul. Vinka Međerala 13, 42000, Varaždin
Telefon: +385 095 656 6565
Email: podrska@akako.hr

Facebook
Facebook
© 2025 akako.hr vijesti portal od kupi key.o.o

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.