Ah, taj godišnji ritual. Datum u kalendaru koji svaki vlasnik vozila zaokružuje s pomiješanim osjećajima. Tehnički pregled. Za neke je to samo formalnost, dok je za druge izvor stresa i nepredviđenih troškova. Sjećam se svog prvog tehničkog pregleda kao da je bilo jučer. Bio sam ponosni vlasnik jedne stare, hrđave Zastave 101 koju sam naslijedio od djeda.
Cijeli vikend prije pregleda proveo sam s ocem u garaži, mijenjajući žaruljice, provjeravajući ulje i panično brišući svaku mrlju. Miris te stanice za tehnički pregled, mješavina ispušnih plinova i nervoze, urezao mi se u pamćenje. Iako je moj “Stojadin” jedva prošao, osjećaj olakšanja bio je neprocjenjiv. Danas, s modernijim obiteljskim automobilom, nervoza je manja, ali pitanje ostaje isto: kolika je zapravo cijena tehničkog pregleda i što sve ona uključuje?
To nije samo brojka na računu. To je kompleksna jednadžba s više nepoznanica: vrsta vozila, tip motora, starost automobila, pa čak i sitnice koje nam mogu promaknuti. Zato, idemo zajedno proći kroz sve što vas čeka, korak po korak. Bez kompliciranog žargona, bez skrivenih detalja. Kao da pričamo uz kavu.
Više iz kategorije UČENJE:
Ključne Informacije
- Cijena nije fiksna: Ukupni iznos koji ćete platiti ovisi o vrsti vozila (osobni automobil, motocikl, teretno vozilo), vrsti motora (benzin, dizel, plin) i obveznim naknadama.
- Ekotest je važan faktor: Cijena ekotesta razlikuje se za benzinske i dizelske motore, a vozila na plin imaju i dodatnu provjeru.
- Pripazite na dodatne troškove: Osim samog pregleda, plaćate i godišnju naknadu za ceste te posebnu naknadu za okoliš, što značajno povećava konačni iznos.
- Priprema je pola posla: Jednostavnom provjerom osnovnih stvari poput svjetala, guma i tekućina možete si uštedjeti novac i vrijeme potrebno za ponovljeni pregled.
Koliko Ću Točno Platiti Za Tehnički Pregled Mog Limenog Ljubimca?
Ovo je pitanje od milijun dolara, zar ne? Iako bih volio dati jedan, jedinstven odgovor, istina je da cijena varira. No, ne brinite, možemo je razbiti na proste faktore. Glavna stavka je, naravno, naknada za sam tehnički pregled. Međutim, ona je samo dio priče.
Ukupan trošak koji ćete vidjeti na konačnom računu sastoji se od nekoliko dijelova. Prvo, tu je cijena samog tehničkog pregleda i ekotesta. Zatim, na to se dodaju obvezne godišnje naknade koje plaćate državi, a koje stanica za tehnički pregled samo naplaćuje u ime države. Tu spadaju godišnja naknada za uporabu javnih cesta i posebna naknada za okoliš.
Dakle, kada netko kaže “cijena tehničkog pregleda”, obično misli na cijeli taj paket. Realno, iznos koji ostaje samoj stanici za pregled vašeg vozila manji je dio ukupnog troška koji podmirujete tog dana.
A Što Ako Vozim Benzinca? Ili Dizelaša?
E, tu dolazimo do prve bitne razlike. Nije isto dolazite li na pregled s benzinskim ili dizelskim motorom. Glavna razlika leži u cijeni ekotesta, koji je obavezan dio pregleda za većinu vozila.
- Vozila s benzinskim motorom (bez katalizatora ili s nereguliranim katalizatorom): Ovdje je ekotest obično najpovoljniji.
- Vozila s benzinskim motorom (s reguliranim katalizatorom – G-KAT): Ovo je najčešća kategorija danas. Cijena ekotesta je nešto viša.
- Vozila s dizelskim motorom: Vlasnici dizelaša u pravilu plaćaju najskuplji ekotest. Razlog leži u drugačijoj i nešto kompliciranijoj metodologiji mjerenja zacrnjenja ispušnih plinova.
Ove razlike možda ne izgledaju drastično na papiru, ali svakako utječu na konačni iznos. Uz to, ako vaše vozilo ima ugrađen plin (LPG), morat ćete obaviti i poseban pregled plinske instalacije, što predstavlja dodatni, iako ne pretjerano velik, trošak.
Zašto Je Tehnički Pregled Za Susjedov Dizel Skuplji Od Mog Benzinca?
Ovo pitanje često čujem i sasvim je na mjestu. Kao što smo spomenuli, ključ je u ekotestu. Mjerenje ispušnih plinova kod dizelskih motora zahtijeva drugačiju proceduru i opremu nego kod benzinaca. Provjerava se takozvano “zacrnjenje”, odnosno količina čestica čađe u ispuhu. Ta procedura uključuje turiranje motora do visokih okretaja, što je test opterećenja koji mora pokazati da sustav za pročišćavanje ispušnih plinova radi ispravno.
S druge strane, kod benzinaca s katalizatorom mjeri se sastav ispušnih plinova, odnosno omjer štetnih spojeva poput ugljičnog monoksida (CO), ugljikovodika (HC) i dušikovih oksida (NOx) pri radu motora u leru i pri povišenim okretajima. Sama procedura je nešto brža i jednostavnija, što se odražava i na cijenu.
Nedavno sam bio na tehničkom sa svojim benzincem, a odmah iza mene bio je prijatelj sa svojim dizelom. Iako su nam automobili slične klase i godišta, njegov konačni račun bio je osjetno veći. Upravo ta razlika u cijeni ekotesta bila je glavni krivac. Stoga, nemojte se iznenaditi ako vaša cijena tehničkog pregleda bude drugačija od one koju je platio vaš prijatelj ili susjed.
Je li Tehnički Pregled Jedini Trošak Na Koji Moram Računati?
Nažalost, ne. I ovo je dio gdje se mnogi vlasnici vozila neugodno iznenade. Sam tehnički pregled je samo prvi korak. Nakon što (nadajmo se) dobijete potvrdu da je vaše vozilo ispravno, slijedi plaćanje davanja državi. Ta davanja često čine veći dio ukupnog iznosa.
O čemu se točno radi?
- Godišnja naknada za uporabu javnih cesta: Ovaj iznos ovisi o snazi motora vašeg vozila (u kilovatima, kW) i njegovoj starosti. Što je automobil jači, to je naknada veća. Postoje razredi snage i za svaki od njih propisan je određeni iznos.
- Posebna naknada za okoliš “Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost”: Ova naknada, poznatija kao “eko naknada”, ovisi o vrsti goriva i emisijskom razredu vašeg vozila (npr. Euro 4, Euro 5, Euro 6). Vozila s nižim Euro normama, koja više zagađuju, plaćaju veću naknadu.
Ove dvije stavke se zbrajaju s cijenom tehničkog pregleda i ekotesta, i tek tada dobivate konačni iznos koji morate platiti. Zato je važno informirati se o visini ovih naknada za vaše specifično vozilo kako biste mogli preciznije planirati svoj budžet.
Mogu li Ikako Smanjiti Troškove i Proći Iz Prve?
Apsolutno! Najskuplji tehnički pregled je onaj na koji morate ići dva puta. Svaki pad znači dodatni trošak za ponovljeni pregled, a da ne spominjemo izgubljeno vrijeme i živce. Srećom, velik broj nedostataka zbog kojih vozila padaju na pregledu su sitnice koje možete provjeriti i otkloniti sami, bez odlaska majstoru.
Prije nego što se uopće uputite prema stanici za tehnički pregled, odvojite pola sata i prođite kroz ovu jednostavnu listu. Vjerujte mi, isplati se. Sjećam se stresa s onim starim “Stojadinom”, ali danas, čak i s novijim autom, uvijek napravim ovu malu “generalku”. To je navika koja štedi novac.
Moja osobna lista za provjeru:
- Svjetlosna signalizacija: Upalite sva svjetla – kratka, duga, pozicije, žmigavce (sva četiri!), stop svjetla (zamolite nekoga da pritisne kočnicu), svjetlo za maglu i svjetlo za vožnju unatrag. Ne zaboravite ni osvjetljenje registarske pločice! Pregorjela žaruljica je najčešći i najbanalniji razlog pada.
- Gume: Provjerite tlak u gumama i vizualno pregledajte njihovo stanje. Dubina profila mora biti u skladu sa zakonskim minimumom (1.6 mm za ljetne, 4 mm za zimske gume), ali važnije je da nema vidljivih oštećenja ili kvrga.
- Tekućine: Provjerite razinu ulja u motoru, rashladne tekućine i, najvažnije, tekućine za pranje stakla. Prazna posuda za tekućinu za stakla smatra se tehničkim nedostatkom!
- Brisači i pranje stakla: Uključite brisače i provjerite rade li ispravno te prskaju li mlaznice tekućinu po staklu. Metlice brisača ne smiju biti ispucale i moraju čisto brisati staklo.
- Obavezna oprema: Provjerite imate li u automobilu ispravan i kompletan set prve pomoći (pazite na rok trajanja!), sigurnosni trokut, reflektirajući prsluk i set rezervnih žaruljica.
Ovo je minimum koji svatko može napraviti. Ako primijetite bilo kakav problem, poput neispravnog svjetla, zamjena žaruljice košta neusporedivo manje od ponovljenog tehničkog pregleda. Za sve složenije stvari, poput kočnica ili ovjesa, svakako se obratite svom mehaničaru.
Što Ako Me ‘Sruše’? Koliko Imam Vremena i Novca za Popravak?
I to se događa. Nema razloga za paniku. Čak i s najboljom pripremom, može se otkriti kvar koji niste mogli predvidjeti. Nedavno mi se dogodilo s obiteljskim karavanom. Bio sam uvjeren da je sve savršeno. Međutim, kontrolor je pronašao sitnu, jedva vidljivu pukotinu na vjetrobranskom staklu, točno u vidnom polju vozača. Nisam je ni primijetio. I naravno, pad.
Ako vaše vozilo ne prođe tehnički pregled, dobivate rok od 15 kalendarskih dana da otklonite utvrđene nedostatke. Važno je naglasiti – kalendarskih, ne radnih dana! Unutar tog roka, vraćate se u istu stanicu za tehnički pregled na ponovljeni pregled.
Dobra vijest je da ne plaćate ponovno punu cijenu. Plaćate samo naknadu za ponovljeni pregled, koja je značajno niža od pune cijene. Na tom ponovljenom pregledu kontrolor provjerava samo one stavke zbog kojih ste prvi put pali. Ako ste, na primjer, pali zbog neispravnog stop svjetla i loših guma, on će provjeriti samo jesu li svjetlo i gume sada ispravni. Neće ponovno provjeravati kočnice ili ispušne plinove.
Međutim, ako propustite taj rok od 15 dana, cijeli proces morate započeti ispočetka. To znači da morate ponovno platiti punu cijenu tehničkog pregleda, ekotesta i proći kompletnu proceduru. Zato je ključno reagirati brzo i iskoristiti rok koji vam je dan. Ovdje možete pronaći i dodatne akademske informacije o važnosti tehničke ispravnosti vozila s Fakulteta prometnih znanosti, što potvrđuje koliko je ovaj proces bitan za opću sigurnost.
Postoje Li Razlike U Cijenama Između Stanica Za Tehnički Pregled?
Ovo je pomalo trik pitanje. Cijene osnovnih usluga – samog tehničkog pregleda i ekotesta – propisuje država i one bi trebale biti iste u svim stanicama za tehnički pregled diljem Hrvatske. Dakle, nećete proći jeftinije ako odete u manji grad ili u drugu županiju. Iznosi naknada za ceste i okoliš također su fiksni i ne ovise o stanici.
Ono gdje se teoretski može pojaviti razlika jesu cijene nekih dodatnih usluga ili proizvoda. Na primjer, ako vam na licu mjesta treba zamijeniti žaruljicu, cijena te žaruljice i usluge zamjene može se razlikovati od stanice do stanice. Neke stanice mogu naplatiti uslugu zamjene, dok će druge to možda učiniti besplatno ako žaruljicu kupite kod njih.
Ipak, te su razlike uglavnom zanemarive u kontekstu ukupnog troška. Glavnina iznosa – sam pregled i državna davanja – je unificirana. Stoga, umjesto da tražite “jeftiniju” stanicu, fokusirajte se na onu koja vam je najbliža, ima dobre recenzije po pitanju profesionalnosti i gdje nećete predugo čekati u redu. Na kraju dana, vaše vrijeme je također novac.
U konačnici, tehnički pregled ne treba gledati samo kao na trošak. To je, prije svega, provjera sigurnosti. Provjera koja osigurava da je vozilo kojim vi i vaša obitelj putujete ispravno i sigurno za sudjelovanje u prometu. Iako nas brojke na računu ponekad zabole, miran san koji dolazi sa spoznajom da su kočnice, ovjes i svjetla na vašem automobilu ispravni, zaista nema cijenu. Zato, pripremite se dobro, provjerite sitnice i na tehnički pregled gledajte kao na investiciju u vlastitu sigurnost.
Često postavljena pitanja za Cijena Tehničkog Pregleda

Koji su faktori koji utječu na ukupnu cijenu tehničkog pregleda?
Ukupni trošak uključuje cijenu samog pregleda i ekotesta, državne naknade za upotrebu cesta, te naknadu za zaštitu okoliša, a ovisi i o vrsti i starosti vozila te tipu motora.
Kako se razlikuje cijena tehničkog pregleda između benzinskih i dizelskih vozila?
Vozila s dizel motorom često plaćaju skuplji ekotest zbog kompliciranije procedure mjerenja ispušnih plinova, dok su benzinci s katalizatorom obično jeftiniji za taj dio pregleda.
Što se događa ako vozilo ne prođe tehnički pregled?
Ako vozilo ne prođe, imate 15 kalendarskih dana za otklanjanje nedostataka i ponovni pregled s nižom naknadom, no ako zakažete taj rok, morate opet platiti punu cijenu i prolaziti cijeli proces iznova.
Da li cijene u svim stanicama za tehnički pregled u Hrvatskoj isti?
Da, cijene osnovnih usluga i državnih naknada su propisane i jedinstvene u cijeloj Hrvatskoj, ali mogu varirati cijene dodatnih usluga, poput zamjene žaruljica ili drugih sitnica.